Kontrolrapport

Ølprovokeret drengerøvsgryde
Abrikoskage

Syndikatet

Denne aften skal vi være i selskab med ”Diretøren”, ”Hippien”, ”Håndlangeren”, ”Elskerinden” samt mange flere genstande.

Det lyder lidt farligt at blande så mange sammen under ét tag, men det er, hvad vores lokale ølkender fra Syndikatet Claus Bolund byder på og fortæller:

Syndikatet er et kontraktbryggeri.

Med et glimt i øjet kalder vi os gangsterbryggere som selvopfundet synonym til kontrakt-/sigøjner- /nomadebryggere. Det dækker over, at vi ikke ejer eget bryghus, men i stedet udnytter kapaciteten på eksisterende veldrevne bryghuse. Vi brygger altid i Danmark.

Brygmæssigt er vi kendt for at udfordre stilartsdefinitionerne uden at gå på kompromis med den behagelige smagsoplevelse, så både entusiaster og almindelige øl-elskere kan være med. En gennemgående ambition er, at vi ikke “bare” skal ramme en stilart. Den skal helst både fornys og forbedres i forhold til de klassiske eksempler.”

Hver øl repræsenteres ved tegnede personer med navne som “Direktøren”, “Hippien”, “Håndlangeren”, “Elskerinden” med flere.
Gennem en ledsagende, ofte satirisk historie på etiketterne dannes en forbindelse mellem øllets navn, tegning, smag og idégrundlag.

Vi ser frem til en ”syndig” aften med Syndikatet