Kontrolrapport

Entre: 125 kr.
Hovedret: 90 kr.
Dessert: 25 kr.

Dansk bøf m. bløde løg hvide kartofler + agurkesalat
Æblekage m. flødeskum

The Quiggs

The Quiggs er en ny skotsk/dansk duo, der består af ægteparret Stephen og Pernille Quigg. Stephen Quigg er en veletableret folkesanger og tidligere medlem af den legendariske skotske folkemusik gruppe “The McCalmans”. Herefter vedligeholdt Stephen forbindelsen til Danmark og optræder nu sammen med sin danske hustru, Pernille Quigg, som også er folkesanger og sangskriver.

Stephen og Pernille deler en fælles fornemmelse for folkesangen's tradition og fortsætter med at turnere i Danmark, Tyskland og Holland med stor success.

Kombinationen af sammenspil, solo numre og sjove anekdoter har vundet stor ros fra både publikum og arrangører p.g.a. dens afvekslende karakter og mange fine nuancer. En koncert med “The Quiggs” er en chance for at høre folkesang og musik i dens oprindelige form - simpel og udtryksfuld, smukke harmonier, og sange der søger publikum’s deltagelse.

Stephen’s repertoire strækker sig fra stille traditionelle ballader til fodstampende sange, der maner til kamp, blandet med en god portion humor. Denne kombination sikrer, at hans materiale er både afvekslende og underholdende. Stephen akkompanierer sig selv paa guitar, bodhran og banjo, og med en enestående stemme.

Pernille Quigg er, som fornavnet afslører, dansk. Hun har dog boet på Skotland’s vestkyst de sidste 10 år og efter at have giftet sig ind i den skotske folkemusik scene, er Pernille nu selv blevet en del af den. Pernille synger og spiller guitar.

Musikudvalg